نمودار روز: نیمی از بانک های ایالات متحده زیر آب هستند


سقوط دوقلو در املاک تجاری آمریکا و بازار اوراق قرضه آمریکا با 9 تریلیون دلار سپرده های بیمه نشده در سیستم بانکی آمریکا برخورد کرده است. چنین رسوباتی می توانند در عصر سایبری در یک بعد از ظهر ناپدید شوند.

دومین و سومین ورشکستگی بزرگ بانک ها در تاریخ ایالات متحده به سرعت دنبال شد. خزانه داری ایالات متحده و فدرال رزرو مایلند که ما باور کنیم که آنها “غیرمتعارف” هستند. این یک فرار خطرناک است. گزارش موسسه هوور توسط پروفسور سرو و گروهی از کارشناسان بانکی محاسبه می کند که بیش از 2315 بانک آمریکایی در حال حاضر دارایی هایی با ارزش کمتر از بدهی های خود دارند. ارزش بازار پرتفوی وام آنها 2 تریلیون دلار کمتر از ارزش دفتری اعلام شده است. نموداری در مورد پرتفوی زیان بانکی در حال رشد را در زیر ببینید.

زیان بانک ایالات متحده 04-2023

بسته‌های وام‌های دارایی تجاری (CMBS) معمولاً در سررسید کوتاه هستند و باید هر دو تا سه سال یکبار بازپرداخت شوند. وام‌گیری در طول همه‌گیری زمانی که فدرال رزرو سیستم را پر از نقدینگی کرد، منفجر شد. این بدهی در اواخر سال 2023 و 2024 سررسید می شود.

آیا ضرر و زیان می تواند به بدی بحران ساب پرایم باشد؟ احتمالا نه. کاپیتال اکونومیکس می گوید که حباب سرمایه گذاری در املاک مسکونی ایالات متحده در سال 2007 به 6.5 درصد تولید ناخالص داخلی رسید. رقم قابل مقایسه برای املاک تجاری امروز 2.6 درصد است.

اما تهدید هم بی اهمیت نیست. قیمت املاک تجاری ایالات متحده تاکنون تنها 4 تا 5 درصد کاهش یافته است. کاپیتال اکونومیکس پیش بینی می کند که اوج به پایین 22 درصد کاهش یابد. این امر باعث ویرانی بیشتر پرتفوی وام بانک های منطقه ای می شود که 70 درصد از کل تامین مالی دارایی تجاری را تشکیل می دهند. در نمودار زیر مشکل رو به رشد املاک تجاری را ببینید.

ضررهای اموال بانک ایالات متحده 04-2023

تقریباً نیمی از 4800 بانک آمریکا در حال حاضر از طریق بافرهای سرمایه خود می سوزند. آنها ممکن است مجبور نباشند تمام زیان های وارده به بازار را تحت قوانین حسابداری ایالات متحده علامت گذاری کنند، اما این باعث نمی شود که آنها توان پرداخت بدهی داشته باشند. کسی این ضررها را می پذیرد.

“این ترسناک است. پروفسور آمیت سرو، کارشناس بانکی در دانشگاه استنفورد گفت: هزاران بانک زیر آب هستند. بیایید وانمود نکنیم که این فقط مربوط به بانک سیلیکون ولی و فرست ریپابلیک است. بسیاری از سیستم بانکی ایالات متحده به طور بالقوه ورشکسته است.

سپرده‌گذاران از بانک‌ها به سمت بازار پول فرار می‌کنند و همین امر باعث می‌شود بانک‌ها حفظ نسبت‌های ذخیره مورد نیاز را با مشکل مواجه کنند. این پرواز بازار پول را در نمودار زیر مشاهده کنید و در اینجا و اینجا بیشتر بدانید.

بازارهای پول 04-2023

با این حال، مسئله بزرگتر هنوز هم همین است سیستم بانکی جهانی تریلیون ها ضرر در بازار دارد که هنوز برای بازار مشخص نشده است. این مانند سال 2008 نیست – به طور بالقوه می تواند بسیار بدتر باشد. در اینجا بیشتر بیاموزید – “30 تریلیون دلیل برای اینکه چرا شکست بانک SVB می تواند یک فروپاشی مالی را منفجر کند.” این به تفصیل این ضررهای اوراق قرضه را که توسط بانک های مرکزی جهانی ایجاد شده است، توضیح می دهد. اگر موضوع وام تجاری همراه با فرار سپرده گذاران گسترش یابد، می تواند این فروپاشی اوراق را منفجر کند.

علت اصلی این بحران اوراق قرضه و بانکی در رفتار نامنظم و انگیزه‌های انحرافی ایجاد شده توسط فدرال رزرو و خزانه‌داری ایالات متحده در طی سال‌های متمادی نهفته است که در حال حاضر به جهش خشونت‌آمیز از پول فوق‌العاده آسان به پول بسیار فشرده منجر شده است. راه حل ها؟

اگر می خواهید از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کنید واقعاً تنها یک راه حل وجود دارد. فدرال رزرو باید با کاهش سریع و خیلی زود نرخ بهره، سیاست پولی سخت خود را کنار بگذارد. البته، این باعث ایجاد دور جدیدی از تورم حتی بدتر از تورم اولیه خواهد شد.

چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟

اگر این مقاله را آموزنده یافتید، لطفاً یک کمک مالی کوچک به ما در نظر بگیرید فنجان قهوه برای کمک به حمایت از روزنامه نگاری محافظه کار – یا انتشار این خبر. متشکرم.

پست های نمودار روز را بیشتر ببینید.

منبع سندیکای مقاله اصلی RWR.


دیدگاهتان را بنویسید