کرت باردلا به طرز نفرت انگیزی جمهوری خواهان را با آلمان نازی مقایسه می کند


استراتژیست دموکرات و مهمان مکرر MSNBC کرت باردلا به طرز نفرت انگیز و مستقیمی حزب جمهوری خواه را با آلمان نازی و بلشویک ها یکی دانست.

دموکرات این اظهارات را در اواسط روز خبر بیان کرد گزارش های MSNBCدر جریان گفتگو با رئیس جمهور جو بایدن به “جمهوری خواهان MAGA” حمله کنید و بگویید که آنها “نیمه فاشیسم” را اعمال می کنند.

باردلا در لنگر می گوید الکس ویت بایدن در “فصل سوم” ریاست جمهوری خود قرار دارد و آن را “مبارزه برای روح دموکراسی” توصیف می کند.

باردلا گفت: “ما در حال حاضر به یک حزب جمهوری خواه بسیار افراطی و افراطی نگاه می کنیم که منعکس کننده آنچه در جاهای دیگر مانند آلمان نازی، مانند جاهای دیگر مانند بلشویک ها دیده ایم.” او بدون وقفه یا چالش به سیگار کشیدن ادامه داد.

ما قبلاً این کتاب بازی را دیده بودیم. ما دیده‌ایم که یک حزب حاکم تلاش می‌کند از چیزهایی مانند تبلیغات استفاده کند، سعی در خاموش کردن مطبوعات آزاد، تلاش برای محدود کردن کارهایی که زنان می‌توانند انجام دهند، قبلاً این کتاب بازی را دیده‌ایم و همیشه برای اکثریت افرادی که تحت آن قرار می‌گیرند به فاجعه پایان می‌دهد.

این همان علائم هشداردهنده ای است که در حال حاضر از رئیس جمهور می بینیم. زنگ را به صدا در می‌آورد که باید آن را بررسی کنیم، مراقب باشیم، زیرا این خط بسیار خطرناکی است که حزب جمهوری‌خواه در معرض تمام راه‌ها و ابزارهای خودکامه است، چیزی جز فاجعه‌بار نیست و ما باید جلوی آن را بگیریم.

همانطور که در جای دیگر نوشته ام، حزب جمهوری خواه و حزب دمکرات هیچ احترامی برای استانداردهای دموکراتیک قائل نیستند. همانطور که گفته شد، مقایسه حزب جمهوری خواه با آلمان نازی برای باردلا نادان و توهین آمیز است. و این اولین بار نیست که باردلا جمهوری خواهان را با نازی ها مقایسه می کند.

البته حکومت جمهوری خواه مردم را به محله یهودی نشین، اردوگاه کار اجباری، اردوگاه مرگ، گولاگ یا هر چیز دیگری نمی فرستد. علیرغم آنچه که مهمانان و میزبانان MSNBC مرتباً ادعا می کنند، حزب جمهوری خواه به دنبال نابودی یهودیان یا کسانی که از نژاد یا قومیت خاصی نیستند، نیست. جمهوری خواهان نیز به دنبال ساکت کردن این مطبوعات خارج از کنترل نیستند، همانطور که آنها نارضایتی خود را از چنین مواقعی ابراز کرده اند.

بیایید با آلمان نازی مقایسه کنیم که به یهودیان، از جمله پدربزرگ و مادربزرگ مرحومم که هدف حمله قرار گرفتند، بدی کرد. آدولف هیتلر.

اما بعداً در این بخش، باردلا به طور نامحسوسی به نازیسم بازگشت و گفت که زنان در آلمان هیتلری باید آنچه را که به عنوان نژاد ارباب آریایی می‌دانستند تولید کنند، و او حتی موسولینی را وارد ترکیب کرد.

ما دیده ایم که جمهوری خواهان واقعاً نمی دانند چگونه در مورد آن صحبت کنند. خلاء ناشی از سکوت برخی از این جمهوری‌خواهان و تلاش‌های آنها برای پنهان شدن از آن، با افراطی‌ترین طرف حزبشان پر شده است که انگار معتقدند یک کودک تجاوز شده باید در این دوره مجبور به انجام این بارداری شود. و از جریان اصلی که آمریکایی ها هستند بسیار دور است.

به یاد داشته باشید، زنان در آلمان نازی نقش کمی در زندگی سیاسی و حرفه ای داشتند، نقش آنها ازدواج، تولید مثل و پیشبرد نژاد ارباب خود بود. زن ایده آل در آلمان نازی هیچ شغلی در خارج از خانه خود نداشت. وارونه شدن حقوق باروری، حقوق زنان در آمریکا ما را به آن می رساند.

در زمان سلطنت موسولینی، زایش به عنوان وظیفه زنان دیکته می شد. اینجاست که این جمهوری خواهان افراطی در MAGA می خواهند زنان را وارد قرن بیست و یکم کنند. این چیزی است که آنها سعی می کنند انجام دهند.

حزب جمهوری خواه البته دارای اعضای مختلف و رهبری است، هم در سالن های کنگره و هم در اتاق های رای گیری در سراسر کشور. اگرچه همیشه این اتفاق می افتد، احمقانه است که ادعا کنیم حزبی که همه تنوع مذهبی، نژادی، قومی و ملی این ملت را در بر می گیرد، “آینه آینه” رژیم های کشتار جمعی نژادپرستانه است. ; در واقع او از نظر اخلاقی توهین آمیز و از نظر فکری ورشکسته است.

بعلاوه، باردلا باورهای طرفدار زندگی را ذاتاً فاشیسم نازی معرفی می کند، در حالی که البته نه موسولینی و نه هیتلر به زندگی اهمیت نمی دادند. و این پیشنهاد که حزب – که علاوه بر رهبری زنان محافظه کار باهوش و توانمند، دارای پایگاه عظیم انتخاباتی زنان است – به “حقوق زنان” پایان دهد، یک تبلیغات محض است. که انصافاً هرگز در شبکه مورد بحث نیست.

همیشه جا برای انتقاد از یک حزب سیاسی و بسیاری از لفاظی های سیاسی در سال های انتخابات وجود دارد. اما استفاده از شرارت های تاریخی و هیولایی مانند آلمان نازی یا ایتالیای فاشیست به عنوان معادل تحت اللفظی فقط به قربانیان آن وحشت بی احترامی می کند. و طرفداران صداهایی مانند باردلا را از نظر تاریخی غیر حساس و دور از دسترس نشان می دهد.

بالا را از طریق MSNBC تماشا کنید.

این یک نظر است. مسئولیت نظرات بیان شده در این مقاله تنها بر عهده نویسنده است.

setTimeout( () => (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(ها)[0]; اگر (d.getElementById(id)) بازگشت; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1”; //fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’)) , 4000); !function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n; n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,’https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);

لینک منبع


دیدگاهتان را بنویسید