قانونگذاران دو حزبی کنگره از لایحه ای حمایت می کنند که ممکن است استفاده از VPN را جرم انگاری کند – چرا؟


قانون محدود ممکن است پیامدهای شدیدی برای هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد داشته باشد و به دولت فدرال ایالات متحده کنترل می‌کند تا هر گروه یک میلیونی یا بیشتر کاربر آنلاین را تعطیل کند.

ممکن است وسوسه شوید که لایحه ای را که اخیراً در کنگره ارائه شده است، بیش از یک بار بخوانید. و سپس ممکن است احساس کنید موظف هستید آن را – نه، در مورد آن فریاد بزنید – با افرادی که می شناسید که به حفظ حق خود برای حفظ حریم خصوصی اهمیت می دهند، به اشتراک بگذارید.

پس چه چیز خاصی است این صورت حساب خاص؟

در اوایل ماه مارس، گروهی از سناتورهای دو حزبی معرفی کردند لایحه 686 سنا، با عنوان “محدود کردن ظهور تهدیدات امنیتی که خطر فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خطر می اندازد” یا به زبان ساده، “قانون محدود کردن”.

هدف قانون پیشنهادی مقابله با «دشمنان خارجی» متصل به پلتفرم‌های اینترنتی با حداقل یک میلیون کاربر فعال آمریکایی در سال است، مانند TikTok، که ممکن است برای امنیت آمریکایی‌ها یا امنیت ملی آمریکا «خطراتی» ایجاد کند.

آنهایی که «دشمنان خارجی» تلقی می شوند عبارتند از چین، روسیه، ایران، کره شمالی، کوبا و ونزوئلا. بنا به دلایلی که خواهیم آموخت، این لایحه «ممنوعیت TikTok» نامیده شده است. با این حال، هدف آن دستیابی به چیزی بیش از حذف اپلیکیشن رسانه های اجتماعی متعلق به چین از چشمان آمریکایی های جوان و تاثیرپذیر یا حفظ امنیت داخلی است.

تاثیر بر حق آزادی آنلاین آمریکایی ها

از زمان راه‌اندازی TikTok در سال 2017، برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه مورد استفاده قرار گرفت بررسی کنگره اساساً به این دلیل که متعلق به شرکت چینی ByteDance است – و قوانین چینی وضع شده، ByteDance را مجبور می‌کند تا دسترسی حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) حاکم به جمع‌آوری، انتقال و ذخیره‌سازی داده‌های کاربران را پشتیبانی و تسهیل کند. چنین قوانینی از سال 2017 شامل قانون اطلاعات ملی، قانون رمز شناسی، و قانون امنیت داده ها.

در حالی که TikTok بود در دستگاه های دولت فدرال ممنوع شده است در دسامبر 2022 و محدود شد وای فای چندین دانشگاه دولتی در ایالت‌های عمدتاً جمهوری‌خواه، چندین قانون‌گذار دو حزبی در کنگره خواستار این شده‌اند ممنوعیت مطلق از برنامه ای که جذب می کند بیش از 150 میلیون کاربر در سراسر کشور.

اکنون، قانون RESTRICT به وزارت بازرگانی ایالات متحده اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های آنلاین را در هر پلتفرم مرتبط با دولت‌هایی که «دشمنان خارجی» تلقی می‌شوند، «شناسایی، بازدارنده، مختل، جلوگیری، ممنوعیت، تحقیق و کاهش» کند.

اساساً، قانون پیشنهادی، در صورت تصویب به قانون، این امکان را فراهم می‌کند که هر برنامه آنلاینی را که از کشوری نشأت می‌گیرد، ممنوع کند که دولت آن «در یک الگوی بلندمدت یا نمونه‌های جدی رفتاری که به‌طور قابل‌توجهی برای امنیت ملی ایالات متحده نامطلوب است، درگیر شده است. یا امنیت و ایمنی افراد ایالات متحده.

و اینطور نیست که قانون محدودیت ایجاد اصطکاک حزبی کند، مانند سایر مسائل اجتماعی و اقتصادی. حامی لایحه، سناتور دموکرات ویرجینیا و رئیس کمیته اطلاعاتی منتخب سنای ایالات متحده، مارک آر. وارنر، گفت اخبار سی بی اس در مصاحبه اواخر مارس 11 جمهوری‌خواه و 11 دموکرات از لایحه 686 سنا حمایت می‌کنند و او معتقد است که دولت بایدن «بسیار موافق» این لایحه است.

احتمال محکوم شدن به دلیل دسترسی به برنامه های «ممنوع شده» وجود دارد؟

بنابراین بیایید در مورد این قانون پیشنهادی به درستی صحبت کنیم دو حزبی حمایت کردن. اگر کشور دیگری “تهدید” تلقی شود، هر پلتفرم آنلاینی که از آن کشور سرچشمه می گیرد می تواند از فعالیت در آمریکا منع شود. اکنون، بینش در مورد رسیدگی به این ممنوعیت ها فراتر از محدودیت های قانون آزادی اطلاعات است. علاوه بر این، هر ساکن ایالات متحده که از اینترنت استفاده می کند، می تواند بدون توجه به مسیر دسترسی آنها – اعم از شبکه های تلفن همراه، شبکه های محلی بی سیم، نقاط دسترسی کابلی و بسیاری موارد دیگر، نظارت شود.

بنابراین، سناریوی فرضی زیر را در نظر بگیرید. فرض کنید شخصی از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) برای دسترسی به یک برنامه یا شبکه اجتماعی ممنوعه استفاده می کند. آیا ممکن است آن فرد در نظر گرفته شود که از محدودیت‌های اعمال شده «فرار یا دور می‌زند»، «تهدیدی» برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شود و تا 1 میلیون دلار جریمه می‌شود یا حداکثر با 20 سال زندان فدرال مجازات می‌شود؟

بیان شده در بخش «بخش. 11. مجازات ها» در لایحه 686 سنا:

«دبیر می‌تواند برای هر تخلفی که توسط آن شخص از این قانون یا هر مقررات، دستور، دستور، اقدام تخفیف‌دهنده، ممنوعیت یا سایر مجوزهای صادر شده به موجب این قانون صادر می‌شود، مجازات‌های مدنی زیر را برای شخص اعمال کند:

(1) جریمه ای بیش از 250000 دلار یا مبلغی که دو برابر ارزش معامله است که مبنای تخلفی است که در مورد آن مجازات اعمال شده است، هر کدام که بیشتر باشد.

شخصی که عمداً مرتکب، عمداً اقدام به ارتکاب کند، یا عمداً توطئه انجام دهد، یا در ارتکاب یک عمل غیرقانونی شرح داده شده در بند (الف) کمک یا مشارکت می کند، در صورت محکومیت، بیش از 1000000 دلار جریمه نخواهد شد، یا اگر طبیعی باشد. ممکن است فرد حداکثر 20 سال یا هر دو زندانی شود.»

منظور از “وزیر” توصیف شده در این لایحه، وزیر بازرگانی ایالات متحده است که یک مقام منتخب نیست، بلکه فردی است که توسط رئیس جمهور منصوب می شود. و در حالی که قانون RESTRICT به صراحت استفاده از VPN را ذکر نکرده است، هنگام توصیف مجازات های مدنی و کیفری برای دسترسی به یک پلت فرم محدود به چه چیز دیگری ممکن است اشاره کنند؟

مدیر ارتباطات وارنر می گوید که اینطور نیست. راشل کوهن گفت نیوزویک در اواخر ماه مارس مجازات های کیفری فقط در موارد زیر اعمال می شود:

«بر اساس شرایط این لایحه، شخصی باید درگیر «خرابکاری یا خرابکاری» فناوری ارتباطات در ایالات متحده باشد که باعث «تأثیر فاجعه‌بار» بر زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده، یا «مداخله یا تغییر نتیجه» یک انتخابات فدرال شود. ”

کوهن در ادامه گفت، احتمالاً برای رفع نگرانی‌ها، این لایحه «به طور مستقیم شرکت‌هایی مانند کسپرسکی، هواوی و TikTok که خطرات سیستماتیکی برای امنیت ملی ایالات متحده ایجاد می کند، نه کاربران فردی.

حتی اگر لایحه وارنر قصد اعمال مقررات کیفری برای آمریکایی‌هایی که از VPN استفاده می‌کنند را نداشته باشد، فهرست فعالیت‌های ممنوعه بسیار گسترده‌تر از آنچه کوهن بیان می‌کند، دور زدن سوء ظن را دشوار می‌کند.

از این گذشته، آیا می‌توانیم زمانی را به یاد بیاوریم که سازمان‌های فدرال از قوانینی که اتباع خارجی را که در «فعالیت‌های تروریستی» شرکت می‌کنند، برای نظارت بر شهروندان ایالات متحده صرفاً به دلایل سوء ظن یا جرایم غیرخشونت‌آمیز که شدت کمتری نسبت به جنایات یا جنایات دارند، استفاده می‌کردند؟

قانون میهن پرستی را به خاطر بیاورید

یک دهه به سال 2013 برگردید. ادوارد اسنودن، پیمانکار تحلیلگر سیستم سابق سیا، اطلاعات مربوط به برنامه های نظارتی ایالات متحده و بریتانیا را به نشریات خبری مختلف افشا کرد. به طور خاص، آژانس امنیت ملی ایالات متحده در حال جمع آوری سوابق تلفنی ده ها میلیون آمریکایی، همراه با سازمان اطلاعاتی بریتانیا، ستاد ارتباطات دولت بود. در نتیجه، اسنودن توسط دولت آمریکا به جاسوسی متهم شد و از کشور گریخت.

بیش از دو دهه به 11 سپتامبر 2001 برگردید. پس از حملات دراماتیک در خاک ایالات متحده، کنگره “قانون میهن پرستی” را تنها هفت هفته بعد با حاشیه های فراوان و دو حزبی تصویب کرد. این قانون اساساً نظارت را در ایالات متحده تغییر داد و اختیارات دولت فدرال را برای نظارت بر ارتباطات تلفنی و ایمیل آمریکایی ها، جمع آوری اطلاعات بانکی و کارت اعتباری آنها و ردیابی فعالیت های اینترنتی – همه به نام امنیت ملی ایالات متحده – گسترش داد.

در واقع، بخش 215 قانون میهن پرستان به FBI اجازه می دهد تا هر شخص یا مؤسسه ای را، خواه یک پزشک خصوصی، یک کالج دولتی یا یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی باشد، مجبور کند سوابق بیمار، دانشجو یا مشتری خود را تحویل دهد.

حالا موج قانون RESTRICT مسلماً دلیلی برای نگرانی است. بنابراین، برای مثال، آیا این لایحه اختیارات مرتبط با قانون میهن پرستی را افزایش می دهد و به دولت فدرال اجازه می دهد تا پست های رسانه های اجتماعی، حساب های سایه بان را سانسور کند یا حتی دسترسی به اینترنت را برای کاربران فردی مسدود کند؟

بنابراین، نامگذاری این لایحه به عنوان «ممنوعیت TikTok» این توهم را ایجاد می‌کند که شرکت‌هایی با پیوندهایی با دولت‌های خارجی، مانند CCP، که می‌خواهند داده‌های شهروندان آمریکایی را جمع‌آوری و ذخیره کنند، هدف قرار می‌دهند. اما، در هر صورت، کسانی از ما که از TikTok استفاده نمی‌کنند، ممکن است نگاهی به صورت‌حساب بیاندازند و حتی فکر کنند که این یک ایده خوب است.

نگرانی در مورد زبان گسترده قانون RESTRICT

بیایید به وضوح توجه داشته باشیم که قانون محدودیت می گوید:

  • «هیچ شخصی نمی‌تواند رفتاری را انجام دهد که توسط الزامات آن ممنوع یا مغایر باشد».
  • «هیچ‌کس نمی‌تواند باعث یا کمک، حمایت، مشاوره، فرمان، القا، تهیه، اجازه یا تأیید انجام کاری شود. هر عملی که توسط هر مقررات، دستور، دستور، اقدام تخفیف‌دهنده، ممنوعیت، یا سایر مجوزها یا بخشنامه‌های صادر شده به موجب این قانون، ممنوع شده باشد، یا حذف آن از هر عملی خواسته شده باشد.»
  • «هیچ شخصی نمی‌تواند درخواست یا اقدام به تخلف کند» و «هیچ شخصی نمی‌تواند به قصد فرار از مفاد این قانون اقدام به معامله یا اقدام دیگری کند».

آیا ممکن است این زبان گسترده دری را برای دولت فدرال بگشاید تا از قانون محدودیت استفاده کند تا بسیاری از فعالیت‌هایی را که «تهدید» برای امنیت سایر آمریکایی‌ها تلقی می‌شوند، مهار کند؟ و حتی اگر این لایحه هرگز برای از بین بردن حق شهروندان ایالات متحده برای استفاده از VPN استفاده نشود، این یک قانون بسیار نگران کننده است که ممکن است تجارت و فناوری های ارتباطی را با منشأ یا پیوند به هر کشوری که “دشمن خارجی” تلقی می شود ممنوع کند و متعاقباً، دسترسی آمریکایی ها به طیف وسیعی از خدمات، محصولات و حتی فرصت های کارآفرینی را محدود می کند.

چرا کنگره علاقه خاصی به TikTok دارد؟

چای استماع کنگره شو زی چو، مدیر عامل TikTok در اواخر مارس، بسیاری از نکات را افشا کرد، از جمله اعضای کنگره که سهام خود در شرکت ها در رقابت مستقیم با TikTok. در مقابل، دیگران با پیشرفت در فناوری‌های رسانه‌های اجتماعی آنلاین فاصله زیادی دارند. علاوه بر این، طبق مقاله ای توسط واشنگتن پست در اواخر مارس سال گذشته، شرکت مادر فیس‌بوک متا یک شرکت مشاوره را برای سازماندهی یک کمپین سراسری علیه TikTok استخدام کرد و احساس فوریت را برای ممنوعیت برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو برانگیخت.

خوشبختانه، در حین جستجوی زمینه های مشترک، طیف وسیعی از افراد و گروه ها در سراسر سیاسی ترک کرد، درست و آزادیخواهان مخالفت خود را با قانون RESTRICT و ممنوعیت TikTok، البته به دلایل مختلف، ابراز کرده اند.

برای مثال، رند پل، سناتور جمهوریخواه کنتاکی، در مقاله ای در اواخر ماه مارس به این لایحه حمله کرد. مجله پیک. او بیان کرد: «قبل از ممنوع کردن TikTok، این سانسورچیان ممکن است بخواهند کشف کنند که دولت چین قبلاً TikTok را ممنوع کرده است. هوم . . آیا ما واقعاً می‌خواهیم از ممنوعیت سخنرانی چین الگوبرداری کنیم؟»

پل ادامه داد نقل قول یک نکته دقیق توسط دو تحلیلگر سیاست فناوری از موسسه فناوری جورجیا:

اگر ترس‌های ملی‌گرایانه در مورد عملیات نفوذ چین منجر به انحراف از اصول قانون اساسی آمریکا در حمایت از گفتمان آزاد و باز سیاسی شود، ما در تضعیف نظام حکومتی خود مؤثرتر از هر پروپاگاندای چینی موفق شده‌ایم.»

توسط: کامرون کیگان

کامرون کیگان یک محقق و نویسنده مستقل در زمینه سیاست، ایمان و فرهنگ آمریکا از طریق گرایش محافظه کارانه است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مراجعه کنید بقیه آمریکا عزیز. لطفا ساختن الف را در نظر بگیرید سهم کوچک از طریق “برای من یک قهوه بخر” زیرا شما حمایت کردن به شما کمک خواهد کرد که نظرات مستمری داشته باشید.

اگر این مقاله را آموزنده یافتید، لطفاً یک کمک مالی کوچک به ما در نظر بگیرید فنجان قهوه برای کمک به حمایت از روزنامه نگاری محافظه کار – یا انتشار این خبر. متشکرم.

منبع سندیکای مقاله اصلی RWR.




دیدگاهتان را بنویسید