نمودار روز: چرا رویای یک انقلاب انرژی سبز جدید به احتمال زیاد هرگز اتفاق نخواهد افتاد؟


بسیاری از آنها در علم تغییرات آب و هوایی فروخته شده اند. برای بسیاری، در راس بزرگترین نگرانی بشریت قرار دارد. با این حال، آیا هیچ یک از همین افراد این امکان را در نظر گرفته اند که این انقلاب سبز جدید حتی ممکن است رخ دهد؟

برای دامن زدن به انقلاب سبز جدید، به فلزات زیادی نیاز است که برای تحقق بسیاری از فناوری‌هایی که رویای آنها را در سر می‌پرورانند، باید استخراج شوند. بسیاری از این فلزات از معادن روباز عظیم در سراسر جهان می آیند. بزرگترین معادن روباز جهان در هر قاره ای وجود دارد. آنها از طریق استخراج چندین ساله برای مواد معدنی استخراج شده از طریق معدن باز تشکیل می شوند. این یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای استخراج سنگ آهک، الماس، سنگ آهن، زغال سنگ و همچنین سایر مواد معدنی موجود در لایه های بالایی پوسته زمین است.

این معادن به صورت مصنوعی ساخته می شوند و فقط تا زمانی وجود دارند که نگهداری شوند. استخراج مواد معدنی در معادن روباز بدون شفت معدن روشی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. ایده استخراج روباز این است که لایه‌های سنگ مرده به سمت سطح مواد معدنی را که در لایه‌های افقی در معادن یافت می‌شوند، پنهان می‌کنند. این معادن باز را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

مارک میلز عضو ارشد موسسه منهتن و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی و علوم کاربردی مک کورمیک در دانشگاه نورث وسترن است. او همچنین در هیئت مشاور مرکز نوتردام ریلی برای فناوری و ارزش‌های علمی خدمت می‌کند و یک شریک استراتژیک در Cotton Venture Partners، یک صندوق سرمایه‌گذاری بوتیک است. او به واقعیت های معدنی دستور کار سبز جدید می پردازد.

صرف نظر از اینکه علم تغییرات آب و هوایی معتبر است یا خیر و حتی هزینه های نجومی ممکن را فراموش می کند، میل بیان می کند که انتقال انرژی سبز یک توهم به دلیل واقعیت های غیرقابل اجتناب معدن معدن است. استدلال های او در مجموعه نمودارهای زیر آورده شده است.

اولین نکته واقعی که باید مورد بررسی قرار گیرد حجم مواد معدنی مورد نیاز است. در نمودار زیر، روی مولفه EV نمودار تمرکز کنید و ببینید که حجم مواد معدنی مورد نیاز برای خودروهای برقی در مقایسه با آنچه امروز تولید می‌کنیم، بیش از 400 درصد خواهد بود.

پیش بینی تقاضا برای فلزات بر اساس منبع انرژی

با نگاهی به کانی های خاص، نمودار زیر ضریب ضریب را بر حسب حجم مواد معدنی مورد نیاز نشان می دهد. به عنوان مثال، 42 برابر مقدار لیتیومی که امروزه تولید می شود، نیاز خواهیم داشت.

پیش بینی تقاضا برای فلزات

از آنجایی که افزایش حجم مواد معدنی مورد نیاز بسیار زیاد است، در زیر نمودار مس (سایر مواد معدنی نمودارهای مشابهی دارند) از نظر عرضه و تقاضا به همراه معادن در حال برنامه ریزی ارائه شده است. در آینده بسیار کوتاه، کسری بسیار زیاد خواهد بود و به طور قطع، هزینه آن نجومی خواهد شد.

پیش بینی نیازهای معادن

در نهایت، همانطور که داستان قدیمی می گوید، نمی توان نه زن را در یک ماه بچه دار کرد. واقعیت های خاصی در مورد آنلاین کردن یک منبع استخراج جدید وجود دارد. در زیر نموداری وجود دارد که مدت زمان مورد نیاز برای تولید یک معدن خاص را نشان می دهد.

زمان برای افتتاح یک معدن

نکته اصلی این است که دستور کار سبز جدید با توجه به پیش‌بینی‌های کنونی معدن و حتی دستیابی به آن، عملاً غیرممکن خواهد بود. جزئیات بیشتر از بحث ویدیویی مارک میلز را در زیر از کنفرانس سال نو SKAGEN Funds در سال 2023، جایی که نمودارهای بالا به دست آمد، بررسی کنید.

باز هم، صرف نظر از دیدگاه شما در مورد علم تغییرات آب و هوا، آیا انتقال انرژی سبز جدید بسیاری از افراد رویای یک واقعیت عملی (حتی نادیده گرفتن هزینه ها) در مواجهه با توانایی های فیزیکی برای استخراج مواد معدنی مورد نیاز را در سر می پرورانند؟ فن آوری های جدید قابل توجهی که حتی در افق نیستند مورد نیاز خواهند بود.

برای کسانی که به سیاست همه اینها نگاه می کنند – دستور کار سبز جدید، معتقدان به احتمال زیاد دچار توهم هستند. نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

پست های نمودار روز را بیشتر ببینید.

اگر این مقاله را آموزنده یافتید، لطفاً یک کمک مالی کوچک به ما در نظر بگیرید فنجان قهوه برای کمک به حمایت از روزنامه نگاری محافظه کار – یا انتشار این خبر. متشکرم.

منبع سندیکای مقاله اصلی RWR.


دیدگاهتان را بنویسید