نمودار روز: امید به زندگی در ایالات متحده به طور چشمگیری در گزارش جدید CDC کاهش می یابد – شگفت زده شده اید؟


مرکز ملی آمار سلامت (NCHS) آمارهای حیاتی رسمی کشور را از طریق سیستم ملی آمار حیاتی جمع آوری و منتشر می کند.

NCHS اولین تخمین موقت امید به زندگی را برای سال 2020 منتشر کرد (1،2). زندگی
برآوردهای امید به زندگی ارائه شده در این گزارش بر اساس داده‌های مرگ و میر موقت برای سال 2021 و داده‌های نهایی برای سال‌های 2019 و 2020 است. داده‌های موقت، تخمین‌های اولیه بر اساس گواهی‌های مرگ دریافت‌شده، پردازش‌شده و کدگذاری‌شده هستند اما توسط NCHS نهایی نشده‌اند. این تخمین‌ها موقتی در نظر گرفته می‌شوند زیرا اطلاعات گواهی فوت ممکن است تجدید نظر شود و گواهی‌های فوت اضافی ممکن است تا حدود شش ماه پس از پایان سال دریافت شود.

در سال 2021، امید به زندگی در بدو تولد 76.1 سال بود که 0.9 سال از 77.0 در سال 2020 کاهش یافت. امید به زندگی در بدو تولد برای مردان در سال 2021 73.2 سال بود که نشان دهنده کاهش 1.0 سال از 74.2 سال در سال 2020 است. برای زنان، امید به زندگی کاهش یافته است. به 79.1 سال، کاهش 0.8 سال از
79.9 سال در سال 2020. روند امید به زندگی را در زیر ببینید.

روند امید به زندگی CDC 2021در اینجا همان داده‌های سه سال گذشته، از سال 2021، به تفکیک نژاد وجود دارد. به تفاوت چشمگیر بین نژادها توجه کنید. اگرچه این گزارش دلایلی ارائه نمی دهد، اما بیشتر تفاوت ها مربوط به فرهنگی و دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی است.

روند امید به زندگی CDC بر اساس مسابقه 2021CDC تجزیه و تحلیل بیشتری برای نشان دادن برخی از علل منفی و مثبتی که بر اعداد امید به زندگی تأثیر می گذارد ارائه کرد. توجه داشته باشید که کووید بیشترین علل منفی و آنفولانزا و ذات الریه کمترین را ایجاد کرد – یعنی کووید جایگزین بسیاری از دلایل دیگر برای مرگ شد.

علل امید به زندگی CDC 2021این نمودارها فقط خلاصه ای از گزارش CDC هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید اینجا را کلیک کنید.

می توان فکر کرد که اکنون که “همه گیری” کووید به پایان رسیده است، این امید به زندگی به خط روند باز خواهد گشت. با این حال، عوامل دیگر ممکن است اجازه ندهند که این اتفاق بیفتد.

  • اثرات دراز مدت کووید.
  • اثرات طولانی مدت واکسن کووید
  • بهبود اقتصادی چالش برانگیز ممکن است توانایی برخی را برای دریافت خدمات مراقبت های بهداشتی مهار کند.
  • اثرات طولانی مدت قرنطینه های طولانی مدت و استفاده گسترده از ماسک های صورت.

ما ممکن است به طور کامل تأثیر این عوامل و سایر عوامل و اینکه چگونه ممکن است بر تعداد امید به زندگی در آینده تأثیر بگذارند، درک نکرده باشیم.

پست های نمودار روز را بیشتر ببینید.

اگر این مقاله را آموزنده یافتید، لطفاً یک کمک مالی کوچک به ما در نظر بگیرید فنجان قهوه برای کمک به حمایت از روزنامه نگاری محافظه کار – یا انتشار این خبر. متشکرم.

منبع سندیکای مقاله اصلی RWR.


دیدگاهتان را بنویسید