نمودار روز: کار ساده ای نیست که یک رئیس بیب باشید


در میان زوج های متاهل در ایالات متحده، کمک های مالی زنان در نیم قرن گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. در حالی که مردان نان آور اصلی اکثر ازدواج های جنس مخالف هستند، سهم زنانی که به اندازه یا به طور قابل توجهی بیشتر از شوهرانشان درآمد دارند در 50 سال گذشته تقریباً سه برابر شده است.

در ۲۹ درصد ازدواج‌های امروزی، هر دو همسر تقریباً به یک اندازه درآمد دارند. بیش از نیمی (55%) از ازدواج‌های امروزی دارای شوهری است که نان‌آور اصلی یا انحصاری آن است و 16% دارای همسر نان‌آور هستند. این را در نمودار زیر ببینید و در اینجا بیشتر بدانید.

برندگان نان در ازدواجحتی زمانی که کمک‌های مالی در ازدواج‌ها برابرتر شده است، روشی که زوج‌ها زمان خود را بین کار با حقوق و زندگی خانگی تقسیم می‌کنند نامتعادل باقی می‌ماند. زنان بار سنگینی را هنگام انجام کارهای خانه و مسئولیت های مراقبتی بر عهده می گیرند، در حالی که مردان زمان بیشتری را صرف کار و اوقات فراغت می کنند.

این امر در ازدواج‌های مساوات‌خواهانه – که در آن هر دو همسر تقریباً به یک اندازه درآمد دارند – و در ازدواج‌هایی که همسر درآمد اصلی آن است، صادق است. تنها نوع ازدواجی که در آن شوهران نسبت به همسرانشان زمان بیشتری را به مراقبت اختصاص می دهند ازدواجی است که در آن زن تنها نان آور خانه است. در این ازدواج‌ها، همسران و همسران تقریباً همان زمان را در هفته صرف کارهای خانه می‌کنند. این را در نمودار زیر ببینید.
ازدواج های برابری طلب

در حالی که کمک های مالی همسران طی سال ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، عدم تعادل در نحوه تقسیم اوقات فراغت، کارهای خانه و مراقبت در بین زوج ها وجود دارد – حتی در ازدواج هایی که از نظر درآمد برابری تلقی می شوند.

زمانی که همسران نان آور خانه هستند، تفاوت های جنسیتی در استفاده از زمان باقی می ماند. در میان والدینی که در ازدواج‌هایی که در آن زوجه درآمد اصلی را به‌دست می‌آورند، مادران حدود 13 ساعت را صرف فعالیت‌های مراقبتی می‌کنند در حالی که به طور متوسط ​​8.9 ساعت توسط پدران صرف می‌شود.

در ازدواج هایی که زوجه است تنها نان آور، همسران حدود 40 ساعت در هفته را صرف کار با حقوق می کنند. شوهران در این ازدواج‌ها در هر نوع ترتیب دیگری نسبت به شوهران اوقات فراغت بیشتری دارند – 47.2 ساعت در هفته را صرف فعالیت‌های فراغت می‌کنند. تفاوت قابل توجهی در زمانی که زن و شوهر برای کارهای خانه صرف می کنند وجود ندارد، اما شوهران زمان بیشتری را صرف مراقبت می کنند. این تنها نوع ازدواجی است که در آن شوهران زمان بیشتری را نسبت به همسران خود صرف مراقبت از دیگران در خانواده می کنند (6.1 ساعت در مقابل 4.1). این را در نمودار زیر ببینید.

زنان پیشتاز ازدواج هستندبنابراین، با توجه به این داده ها، می توان در مورد ازدواج مدرن امروزی گفت.

  • ازدواج‌ها در طول زمان مساوات‌طلبانه‌تر شده‌اند، اگرچه ازدواج‌ها، به طور کلی، رو به افول هستند – با تبدیل شدن بیشتر Boss Babes به بخشی از جامعه مدرن ما.
  • در جایی که زنان نان آور اصلی هستند، زمانی که نقش ها معکوس می شوند، تمایل دارند که از تلاش های مردانه نتیجه یکسانی دریافت نکنند. در این روابط، مردان اوقات فراغت بیشتری به دست آورده اند. این بدیهی است که برای بسیاری از زنان مشکل ساز می شود.

بدیهی است که Boss Babe بودن کار آسانی نیست. همانطور که فرهنگ ما بیدارتر می شود، باید فکر کرد که آیا این روند در این پدیده نقش ندارد و نوعی همبستگی دارد. جامعه امروزی نقش های سنتی زن و مرد را به عنوان هنجار رد کرده است. بیایید به آن فکر کنید – امروزه زنان به طور فزاینده ای حتی وجود ندارند – به نظر می رسد که جامعه مدرن دیگر نمی تواند یک زن را تعریف کند.

نظر خود را در مورد وضعیت ازدواج مدرن امروز در بخش نظرات زیر به ما بگویید. مردان چه خواهند کرد؟ در روابط باس بیب که به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است، در تلاش‌های غیرنان‌آور سستی را انتخاب کنید؟ یا به سادگی انتخاب می کنید که ازدواج نکنید؟ فقط می توان تصور کرد که این چه بلایی سر جامعه خواهد آورد.

پست های نمودار روز را بیشتر ببینید.

اگر این مقاله را آموزنده یافتید، لطفاً یک کمک مالی کوچک به ما در نظر بگیرید فنجان قهوه برای کمک به حمایت از روزنامه نگاری محافظه کار – یا انتشار این خبر. متشکرم.

منبع سندیکای مقاله اصلی RWR.


دیدگاهتان را بنویسید